Sunday, November 24, 2013

Iarna la Praga

Sunca de Praga. Sunca de Praga sfaraind pe rotisor cu miresme dezmierdatoare impletite cu cidru si vin fiert, trdlnik (un fel de colac secuiesc dar unguresc, mai mic si fara nuca), carnati peste carnati, branze, turta dulce. Si bineinteles decoratiuni de Craciun, suveniruri, caciuli colorate de lana cu dublura de polar ( din care mi-am mai luat doua), saluri, brazi impodobiti, artisti de strada care fac baloane uriase de sapun sau canta la pian sau la cimpoi sau la chitara sau leviteaza si o gramada de turisti forfotind printre ei. Acestea sunt in mare pietele de Craciun de laPraga unde am mai fost cu Ursul fix cu sase ani in urma, in prima noastra calatorie impreuna.

Doar ca de data aceasta am fost trei, cu pigletul de aproape un an la primul lui zbor cu avionul.  La plecare, noi ne-am trezit la 5 dimineata iar el abia cand am ajuns la aeroport, la 7. Auzisem de alte experiente cu copii ce au plans la decolare sau aterizare din cauza schimbarii de presiune si eram cam stresata. Dar Tudor a facut ce stie el cel mai bine. De cum a luat viteza avionul pentru a decola, a inceput sa suga si a adormit imediat. S-a trezit peste o ora si ceva cu chef de joaca si a dat o tura de mers de-a busilea prin avion. Nici nu a bagat de seama cand a aterizat. Iar la intors, a adormit de cum m-am asezat pe scaun si nu s-a trezit decat deasupra Bucurestiului.

Banuiesc ca el deja s-a obisnuit cu calatoriile si de aceea nu a avut nicio problema, dar ca sfat general as recomanda in cazul copiilor mici sa suga/ inghita ceva ( apa de exemplu) la decolare pentru a evita infundarea urechilor ce ii poate face sa planga.

Am ales sa nu luam caruciorul cu noi si bine am facut pentru ca era greu sa te strecori cu el prin multime sau sa urci/cobori scarile rulante interminabile de la metrou sau scarile de pe partea cu castelul sau sus/jos din tren, etc. In marsupiu a stat bine mersi iar eu cu Ursul l-am carat pe rand, ca nu mai e chiar usurel. Plus ca i-a fost si mai bine la caldurica si ferit de vantul de afara.

Ce a mancat Tudor in vacanta? Am luat cazare in centru si am cautat sa aiba neaparat chicineta pentru a-i pregati  mancare. Am avut noroc si de un Lidl chiar langa noi de unde am luat de toate. Am avut de acasa sita de fiert la aburi de la Ikea si am facut diverse combinatii de morcovi, conopida, brocoli, dovlecei, cartofi, rosii. Carne din comert eu nu i-am gatit inca niciodata, dar tot Lidl-ul m-a salvat cu somonul oceanic pe care Tudor l-a mancat la o masa pe zi, de obicei la pranz. La masa de seara manca legumele cu iaurt si branzica de capra pe care le-am gasit intamplator la un magazin bio. Nu ma sparg in figuri cu produsele bio dar in cazul lui, la cat mananca, daca am ocazia prefer asa.  In rest, la micul dejun sau ca gustari i-am dat banane ( pe astea le prefera acum), mere, portocale, mandarine .

Deci imi lua doua minute sa curat legumele si inca vreo 10-15 sa fiarba ( mi se pare ca se fierb mai repede la abur), cat statea el si se juca putin. Nu mi s-a parut deloc complicat si o data in plus militez pentru renuntarea la "borcanase". Daca voua nu va place sa mancati conserve, de ce le-ati da copilului vostru?

Am ratacit pe tot felul de stradute admirand cladirile, ne-am plimbat zilnic prin pietele din centru -in special seara, am urcat in turnul cu ceas astronomic, am vizitat castelul, catedrala St. Vitus si cladirile adiacente, biblioteca manastirii Strahov si apoi parcul releului cu replica turnului Eiffel la scara redusa, insula de sub podul lui Carol cu balustrade pline de lacatele si zidul lui Lennon cu graffitti tematic.

In cea mai friguroasa si vantoasa zi ne-am gasit sa facem si cea mai lunga excursie, la 75 de km de Praga, pana in Kutna Hora.


~ va urma~

No comments:

Post a Comment