Saturday, June 25, 2016

Cheile Zanoagei, Lacul Scropoasa si Cascada 7 izvoare

Weekendul acesta am fugit de caldura in Bucegi, pe un traseu pe care nu am mai fost niciodata desi e foarte popular si pitoresc - Cheile Zanoagei.

Exista mai multe variante de a ajunge aici. Drumul cel mai accesibil/scurt este din Sinaia spre Targoviste, stanga dupa vreo 5-6 km spre Cabana Cuibul Dorului si opriti la campingul Zanoaga (casute mici de lemn verzi; e mare si aglomerat, nu aveti cum sa il ratati). Parcati acolo si urmariti traseul cruce albastra ce pleaca din stanga campingului peste rau. Intrarea este clara si raul se trece pe un podet de lemn.

De aici o luati la vale pe o poteca bolovanoasa. A fost plin de copii pe drum, de toate varstele. A fost si cea mai lunga tura a lui Tudor pe jos ( trei sferturi de drum la dus si un sfert la intors), caci in rest prefera sa stea comod la Urs in spate, eventual sa isi faca si siesta intre timp.

Tot ce imi pare rau e ca nu am ajuns aici mai demult. Nu arata ca niste chei clasice, cu pereti pe ambele maluri, e mai degraba o vale spectaculoasa. In capatul traseului nostru este lacul Scropoasa pe care l-am ocolit pana in capatul celalalt pentru a-l admira. Apoi ne-am intors langa centrala si am luat-o pe drumul de masina din dreapta vreo 300m pana am dat de minunata cascada 7 izvoare. Apa de aici se imbuteliaza si se gaseste in magazine sub acelasi nume. Se zice ca e microbiologic pura deoarece ar trece printr-un filon de argint.

E greu de spus cat dureaza plimbarea. Fara copii si pauze probabil vreo 2 ore dus intors. Dar noi am stat, am masurat betele, am azvarlit pietre in rau, am analizat vietatile, ne-am balacit. Asa ca am pierdut notiunea timpului. Stiu doar ca am ajuns inapoi la masina pe la 17:15, plecati de la 9 din Bucuresti.









Tritoni de munte


Daca ti-a placut aceasta postare, s-ar putea sa te intereseze si Cascada Tamina.

No comments:

Post a Comment